ספסל נתינה / ארון נתינה / ספסלי נתינה / ארונות נתינה בתל אביב

בשנים האחרונות, תופעה מיוחדת ומרגשת צוברת תאוצה במרחב הציבורי של תל אביב: ספסלי נתינה וארונות נתינה. מדובר בפינות קטנות, הממוקמות ברחבי העיר (בעיקר בגינות ציבוריות ומרכזים קהילתיים), ובהן מונחים בגדים, ספרים, צעצועים ופריטים אחרים, המיועדים לקהל הרחב. כל אדם יכול לקחת מה שהוא זקוק לו, וכל אדם יכול לתרום פריטים שאינו זקוק להם עוד.

המטרה של ספסלי הנתינה וארונות הנתינה היא פשוטה: לקדם נתינה, שיתוף וקהילה. במקום לזרוק פריטים עודפים, ניתן להניח אותם במקום מיועד, שם יוכלו אחרים להפיק מהם תועלת. זוהי דרך נפלאה לצמצם את הצריכה, לחסוך במשאבים ולעזור למי שזקוקים לכך.

התופעה זוכה להצלחה רבה בתל אביב. עשרות ספסלים וארונות נתינה הוקמו ברחבי העיר, והם זוכים לתמיכה רבה מצד תושבים רבים, הנהנים לתרום פריטים, ונהנים עוד יותר לגלות פריטים חדשים ומיוחדים.

ספסלי הנתינה וארונות הנתינה הם יותר מסתם פינות נתינה. הם הפכו לסמל של קהילה, של אכפתיות ושל נכונות לעזור. הם מזכירים לנו שאנחנו לא לבד, ושאנחנו יכולים לעשות שינוי לטובה בעולם, גם בעזרת מעשים קטנים.

אם אתם רוצים לקחת חלק במיזם המיוחד הזה, אתם מוזמנים לתרום פריטים עודפים לספסל נתינה או ארון נתינה קרוב לביתכם. אתם מוזמנים גם להקים ספסל נתינה או ארון נתינה משלכם, וליצור פינת נתינה קטנה וקסומה בשכונה שלכם.

כך נהפוך את תל אביב לעיר נותנת יותר, שיתופית יותר ואכפתית יותר.

ארונות נתינה

ארון נתינה בפארק קרית ספר, מאי 2024

"ארון הנתינה של דבורה", גן דבורה בראון, מאי 2022

ספסלי נתינה

ספסל נתינה, פארק קרית ספר, יולי 2021

חג שמח

למעבר לאינסטגרם – לחצו על התמונה

דילוג לתוכן